
W związku z tą sprawą, mając świadomość, że kursy zostaną wprowadzone „na próbę”, a może przede wszystkim z racji tego, pytamy, czy kursy takie będę w ogóle opłacalne, czy spółka, a przez to miasto mogą w ogóle na nich zarobić, czy może jednak stracić; czy przed ich wdrożeniem zostały przeprowadzone jakiekolwiek badania, ekspertyzy, które udowadniałyby zapotrzebowanie na tego typu trasy? Uważamy, że Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji powinno przede wszystkim nastawić się na potrzeby wewnątrz Zduńskiej Woli, wprowadzić dodatkowe linie, czy więcej autobusów, do już istniejących tras oraz dostosować część swoich kursów do innych środków transportu, chociażby do PKP. Każdego dnia dziesiątki mieszkańców naszego miasta dojeżdżają do Łodzi koleją na studia, czy do pracy, jednak większość autobusów MPK kursujących do stacji kolejowej, nie jest w żaden sposób zsynchronizowana z wyjazdami lub z dojazdami pociągów, a mieszkańcy wracając do swoich domów wybierają własne środki transportu, samochody, rowery, taksówki czy po prostu wracają pieszo. Inną sprawą związaną z kursowaniem MPK do Portu i Manufaktury, jest brak rozwijania i wspomagania przez miasto lokalnych, zduńskowolskich przedsiębiorstw, małych rodzinnych biznesów. MPK, a przez to również miasto, proponuje w zamian, wydawanie pieniędzy w obcym mieście, w wielkich centrach handlowych, których właścicielami są obcokrajowcy, nie zostawiający jakichkolwiek pieniędzy w Polsce. Stanowczo sprzeciwiamy się takim rozwiązaniom, jednocześnie domagając się od miasta większego zaangażowania dla usprawnienia działań małych i średnich przedsiębiorstw na terenie Zduńskiej Woli.
Ruch Narodowy Zduńska Wola
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz